
Aby zaistnieć w sieci i stworzyć sobie realną szansę na dotarcie do nowych klientów, nie wystarczy wyłącznie stworzenie strony WWW. Musi ona być również zoptymalizowana pod kątem SEO, dzięki czemu zajmie wyższą pozycję w przeglądarkach internetowych. Z pewnością zadajesz sobie pytanie – po czym poznam, czy moja strona internetowa jest dopracowana pod tym względem? Z pomocą przychodzi audyt SEO! O tym, czym jest ten proces i kto go przeprowadza, dowiesz się z treści tego artykułu.
Czym jest audyt SEO?
Audyt SEO jest ważnym procesem dla każdej firmy, która jest obecna w Internecie. Pomaga on zidentyfikować i naprawić wszelkie problemy, które mogą mieć wpływ na widoczność i wydajność witryny na stronach wyników wyszukiwania przeglądarek internetowych. Podjęcie się takiego działania może również dostarczyć cennych spostrzeżeń na temat tego, jak można poprawić ogólną strategię dotyczącą optymalizacji SEO danej strony internetowej.
Istnieje wiele czynników, które powinny być uwzględnione w audycie. Mogą one obejmować zarówno kwestie techniczne, takie jak prędkość ładowania strony i niedziałające linki, jak i kwestie związane z treścią, czyli m.in. nasycenie słowami kluczowymi optymalizacja metadanych. Dokładny audyt SEO oceni również profil linków na stronie oraz aktywność w mediach społecznościowych.
Cały proces kończy się zazwyczaj sporządzeniem raportu, który podkreśla wszelkie obszary problematyczne i przedstawia zalecenia dotyczące ich poprawy. Po otrzymaniu raportu ważne jest, aby wdrożyć zmiany tak szybko, jak to możliwe, aby poprawić wyniki strony WWW. Jeśli nie jesteś pewien, jak zrobić to samemu bądź uważasz, że nie masz wystarczającej wiedzy w tym zakresie, powinieneś rozważyć zatrudnienie specjalisty.
Co wchodzi w skład audytu SEO?
Niezależnie od zaawansowania danej strony internetowej, czy też jej przeznaczenia, audyt SEO zawsze sprawdza te same czynniki. Cały proces opiera się na analizie technicznej oraz analizie treści. Są one równie istotne i muszą zostać wykonane, jeśli cały proces ma przynieść oczekiwane rezultaty – wykrycie obszarów problematycznych i błędów, które wymagają naprawy.
Dzięki analizie technicznej pod kątem SEO sprawdzisz, czy:
- struktura Twojej strony internetowej jest prawidłowa,
- adresy URL są przyjazne dla wyszukiwarek,
- prędkość ładowania stron jest wystarczająco wysoka,
- witryna jest responsywna (dopasowana do różnego rodzaju urządzeń),
- przekierowania są poprawne,
- grafiki mają odpowiednie atrybuty.
Analiza treści z kolei pozwala na określenie tego, czy:
- ilość i jakość słów kluczowych jest odpowiednia,
- zastosowanie metadanych i nagłówków H1, H2, H3 jest poprawne,
- treści na stronie się nie duplikują,
- linkowanie wewnętrzne jest wystarczająco rozbudowane.
Co więcej, aby audyt SEO był kompletny, warto sprawdzić profil linkowy danej strony WWW. Jest to zbiór wartościowych linków odsyłających do danej witryny. Są to między innymi linki z katalogów firm oraz wizytówki Google My Business.
Kto powinien wykonać audyt SEO?
Audyt SEO jest procesem, z którego korzyści może czerpać każdy – zarówno małe, jak i ogromne firmy. Dla mniejszych przedsiębiorstw to przede wszystkim sposób na identyfikację błędów i odkrycie nowych ścieżek prowadzących do poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania. Właściciele większych firm z kolei, dzięki audytowi SEO, mogą upewnić się, że obecne praktyki są skuteczne, a weryfikacja błędów pozwoli na ulepszenie dotychczasowych działań.
Ogólnie rzecz biorąc, audyt SEO może być cennym narzędziem dla firm każdej wielkości. Niezależnie od tego, czy dopiero startujesz, czy działasz na rynku od lat, szczegółowa analiza firmowej strony WWW pozwoli na dotarcie do szerszego grona odbiorców, a co za tym idzie – zwiększenia sprzedaży.
Kiedy wykonać audyt SEO?
Audyt SEO nie jest czynnością jednorazową i w celu poprawy pozycji swojej witryny w wynikach wyszukiwania Google lub chociażby w celu jej utrzymania, zaleca się przeprowadzanie takiego procesu cyklicznie. Specjaliści WeNet sugerują natomiast, aby zdecydować się na przeprowadzenie audytu SEO przede wszystkim, gdy:
- dana strona internetowa jest stosunkowo nowa lub jest wciąż na etapie tworzenia,
- programiści wprowadzili zmiany w strukturze strony WWW,
- witryna nie była od dłuższego czasu aktualizowana, a jej treść wymaga odświeżenia
Algorytmy wyszukiwarki Google nieustannie się zmieniają, a wraz z nimi wymagania względem stron internetowych. Wsparcie specjalistów jest więc niezbędne, dlatego istotne jest, aby nie tylko przeprowadzać audyt SEO okresowo, ale również to, aby zatrudniać do tego zadania wyspecjalizowany w tej dziedzinie zespół.
Kto może przeprowadzić audyt SEO?
Jeśli jesteś przedsiębiorcą i prowadzisz swoją stronę internetową w celu przyciągnięcia nowych klientów, warto, abyś o nią zadbał. Niedociągnięcia pod kątem SEO prowadzą do niskiego ruchu w witrynie, a to z kolei przekłada się na niską sprzedaż. Inwestycja w audyt SEO jest więc rozwiązaniem, które pomaga tego uniknąć i utrzymywać popularność danej strony WWW. Kto może przeprowadzić taki audyt?
Alternatywą jest samodzielne przeprowadzenie audytu np. na audytseo.wenet.pl. Tego typu proces wymaga dużego doświadczenia oraz szerokiego zakresu wiedzy o SEO. Co więcej, trzeba być na bieżąco ze zmianami wymagań Google, co jest niezwykle istotne. Najlepszym rozwiązaniem jest więc podjęcie się współpracy z zespołem specjalistów WeNet. Dlaczego? Przede wszystkim, wykwalifikowany zespół oceni Twoje potrzeby, a dodatkowo dostaniesz wsparcie dedykowanego opiekuna, który będzie na bieżąco raportował Ci przebieg prac.
Z pewnością zastanawiasz się, co możesz zyskać, dzięki takiej współpracy. Współpraca z WeNet to gwarancja:
- profesjonalnie zoptymalizowanej strony internetowej,
- oszczędności czasu i pieniędzy, dzięki obniżeniu kosztów związanych z działaniami z zakresu SEO,
- wysokiej pozycji w rankingu Google,
- zwiększonego ruch na stronie,
- pozyskiwania nowych klientów każdego dnia.
Nie zwlekaj i daj się odkryć nowym klientom! Już dziś wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z oferty, a już niebawem staniesz się liderem w swojej branży!